onsdag den 10. december 2014

Ice Age: A Mammoth Christmas #10/12-2014

I dag anmelder jeg filmen "Ice Age: A Mammoth Christmas"

Måden jeg vil anmelde filmene på, er ved at jeg sætter linket til traileren ind og skriver derefter noget om filmen og hvad jeg synes, hvorefter at jeg til sidst vil give den et antal stjerner, som ligger mellem 1 og 5. Som altid er 1 værst og 5 bedst.


Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=G_ZANrhGbmI

Anmeldelse:
Denne film er en kort fil på 25 minutter, så det burde alle kunne nå at se.
Filmen fortæller om hvordan julemanden, får sine rensdyr og hvordan artig/uartig-listen startede. Det bliver fortalt på en meget uvirkelig måde, men som er sjov. Og fordi filmen er så kort, som den er, springer den en del i stederne, men det synes jeg ikke gør noget, da det bliver gjort ordentlig og man ikke sidder og bliver forvirret over det.

Man skal se filmen, med en forventning om at den, er som en normal film er. Med højdepunktet, hvor alt nærmest går galt og hvor alt bare nærmest gør, at man dør, men så bliver det fikset og alt bliver godt igen. Det får denne her kortfilm vist og beviser, at kortfilm godt kan være gode, hvis bare de er blevet lavet ordentligt.

Jeg synes humoren i filmen, er rigtig god, fordi man også samtidig kan sidde og reflektere over, det der bliver sagt. Jeg synes alle skal bruge 25 min. af deres liv på at se denne her kortfilm ,om man er barn, ung, voksen eller ældre, fordi alle kan se den og hygge sig med det. Det egner sig nok mest til børn og voksne med børn, men jeg syntes man som ung også godt kan se den, fordi man som sagt kan tænke over tingene.

Jeg synes selv, jeg er lidt for stor til denne her slags film, så det trækker lidt ned og det trækker også ned, at jeg tænker, at det skifter lidt for meget mellem stederne, men det trækker op at der er så mange gode sange og så er de også sjove.

Filmen er fra 2011, og er godt lavet, med alle detaljer, blandt andet nordlyset.
Derfor får filmen 4 ud af 5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar